Bonjour,
Je viens d'acheter un PC avec un budget conséquent pour moi 1500€ et j'ai déjà un problème dessus.
Lors de navigation sur internet à un moment donné il freeze et redémarre.
J'ai donc téléchargé les logiciels demandés pour voir si c'était le disque dur mais rien, rien à part ce message que j'ai eu avec le logiciel Whysoslow :
"The highest measured SM BIOS interrupt or other stall was 152 microseconds. This is considered poor behavior. Your system may have difficulty handling multimedia in real-time and may be subject to unexpected stutters and unresponsive behavior"
C'est le seul message d'erreur que j'ai eu malgré tous mes scans avec différents logiciel
Mon ordi est :
AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor 3.60 GHz
16,0 Go (15,9 Go utilisable)
ASUS ROG avec GTX 1660 TI
Savez vous comment faire pour stopper cette chose hyper désagréable ?
D'avance merci
Nouveau PC Freeze et redémarre
Modérateur : Mods Windows
Re: Nouveau PC Freeze et redémarre
Salut,
Ce n'est pas normal d'avoir des problèmes sur un PC neuf.
Tu n'as pas suivi de tutoriel d'optimisation ou fais des modifications dans la configuration de Windows ?
Car si ce n'est pas le cas, il y a des chances que ce soit un problème matériel et donc un retour au SAV sera nécessaire.
Qu'est-ce qui a été fait sur Windows depuis l'installation du PC ?
Tu peux donner une capture d'écran de ce logiciel stp ?
Faire une mise à jour des pilotes avec DriversCloud : Mettre à jour ses pilotes avec DriversCloud
Vérifie si une mise à jour du BIOS est disponible : Comment mettre à jour le BIOS (Flasher le BIOS)
Ce n'est pas normal d'avoir des problèmes sur un PC neuf.
Tu n'as pas suivi de tutoriel d'optimisation ou fais des modifications dans la configuration de Windows ?
Car si ce n'est pas le cas, il y a des chances que ce soit un problème matériel et donc un retour au SAV sera nécessaire.
Qu'est-ce qui a été fait sur Windows depuis l'installation du PC ?
Tu peux donner une capture d'écran de ce logiciel stp ?
Faire une mise à jour des pilotes avec DriversCloud : Mettre à jour ses pilotes avec DriversCloud
Vérifie si une mise à jour du BIOS est disponible : Comment mettre à jour le BIOS (Flasher le BIOS)
Première règle élémentaire de sécurité : on réfléchit puis on clic et pas l'inverse - Les fichiers/programmes c'est comme les bonbons, quand ça vient d'un inconnu, on n'accepte pas !
➔ Comment protéger son PC des virus
➔ Windows 11 : Compatibilité, Configuration minimale requise, télécharger ISO et installer Windows 11
Comment demander de l'aide sur le forum
Partagez malekal.com : n'hésitez pas à partager les articles qui vous plaisent sur la page Facebook du site.
➔ Windows 11 : Compatibilité, Configuration minimale requise, télécharger ISO et installer Windows 11
Partagez malekal.com : n'hésitez pas à partager les articles qui vous plaisent sur la page Facebook du site.
Merci Malekal
Je vais suivre tes liens et si cela persiste je le renvoie au SAV.
Je vais poster les captures d'écran quand je rentre du taf
Merci pour ta réponse rapide
Excellente journée !
Je vais suivre tes liens et si cela persiste je le renvoie au SAV.
Je vais poster les captures d'écran quand je rentre du taf
Merci pour ta réponse rapide
Excellente journée !
Hello je copie le résultat de whocrashed :
Code : Tout sélectionner
Welcome to WhoCrashed (Home Edition) v 6.70
--------------------------------------------------------------------------------
This program checks for drivers which have been crashing your computer. If your computer has displayed a blue (or black) screen of death, suddenly rebooted or shut down then this program might help you find the root cause of the problem and a solution.
Whenever a computer suddenly reboots without displaying any notice or blue (or black) screen of death, the first thing that is often thought about is a hardware failure. In reality, on Windows a lot of system crashes are caused by malfunctioning device drivers and kernel modules. In case of a kernel error, many computers do not show a blue or black screen unless they are configured for this. Instead these systems suddenly reboot without any notice.
This program will analyze your crash dumps with the single click of a button. It will tell you what drivers are likely to be responsible for crashing your computer. It will report a conclusion which offers suggestions on how to proceed in any situation while the analysis report will display internet links which will help you further troubleshoot any detected problems.
To obtain technical support visit www.resplendence.com/support
Click here to check if you have the latest version or if an update is available.
Just click the Analyze button for a comprehensible report ...
--------------------------------------------------------------------------------
Home Edition Notice
This version of WhoCrashed is free for use at home only. If you would like to use this software at work or in a commercial environment you should get the professional edition of WhoCrashed which allows you to perform more thorough and detailed analysis. It also offers a range of additional features such as remote analysis on remote directories and remote computers on the network.
Please note that this version of WhoCrashed is not licensed for use by professional support engineers.
Click here for more information on the professional edition.
Click here to buy the the professional edition of WhoCrashed.
System Information (local)
Computer name: DESKTOP-MOE29Q2
Windows version: Windows 10, 10.0, version 2009, build: 19044
Windows dir: C:\Windows
Hardware: ROG Strix G10DK_G10DK, ASUSTeK COMPUTER INC., G10DK
CPU: AuthenticAMD AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor 8664, level: 23
16 logical processors, active mask: 65535
RAM: 17065676800 bytes (15,9GB)
Crash Dump Analysis
Crash dumps are enabled on your computer.
Crash dump directories:
C:\Windows
C:\Windows\Minidump
No valid crash dumps have been found on your computer
Conclusion
Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. In case you are experiencing system crashes, it may be that crash dumps are prevented from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out.
Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.
Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
Puis celui de[b] Whysoslow[/b] :
Home Edition Notice
NOTE: This version of WhySoSlow is strictly licensed for use at home only. If you wish this software at work or in any commercial environment then you should purchase the Professional Edition.
System Information
Computer name: DESKTOP-MOE29Q2
OS version: Windows 10, 10.0, version 2009, build: 19044 (x64)
Hardware: ROG Strix G10DK_G10DK, ASUSTeK COMPUTER INC., G10DK
CPU: AuthenticAMD AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor
Logical processors: 16
Processor groups: 1
RAM: 16275 MB total
CPU Speed
Your CPU speed ranged between 4225 Mhz and 4341 MHz. The advertised clock speed of your processor is 3593 MHz.
Your main processor was always running above its advertised clock speed which means great performance. Your CPUs do not appear to be throttled down. More info..
CPU Temperature
Your CPU temperature could not be measured. Your processor likely does not have a temperature sensor.
CPU Load
While the test was idle, your CPU usage ranged from 1,1% to 11,7%. Your processor's resources do not appear to be used heavily. More info..
Memory Load
The amount of RAM used by your system while the test was running ranged from 30,8% to 30,9%. More info..
Paging Information
During the test hard pagefaults ranged from 0,0 to 4,1 pagefaults per second. The values reported are considered excellent. More info..
[b]
Application responsiveness
The highest application responsiveness on your system was measured at 32,069 ms. This value is considered critical, your system does not appear responsive. Your kernel responsiveness is also considered poor which is likely to be the cause of the problem. More info..
[/b]
[b]Kernel latencies and real-time capabilities
The highest kernel responsiveness on your system was measured at 32,066 ms. This value is considered critical, your system is very likely to have difficult processing tasks in real-time. Note that this value says does not say anything about your overall system performance. More info..
[/b]
[b] BIOS and chipset behavior
The highest measured SM BIOS interrupt or other stall was 13 microseconds. This value is considered good, no problems have been detected during the tests. More info..[/b]
Conclusion
Your system has been analyzed. Your system appears to be running fine.
No problems were found.
Report generated on 07/02/2022 20:12:29
En gras ce qui sort en rouge dans le test
Non je ne l'ai pas fait
Je vais regarder sur le site
Non je ne l'ai pas fait
Je vais regarder sur le site
Hello Malekal
J'ai téléchargé le dernier BIOS via my asus
Je vais voir si le problème est résolu
J'ai téléchargé le dernier BIOS via my asus
Je vais voir si le problème est résolu
Mouais ok, mais à mon avis, c'est matériel... pas normal d'avoir tous ces problèmes dès le départ.
Première règle élémentaire de sécurité : on réfléchit puis on clic et pas l'inverse - Les fichiers/programmes c'est comme les bonbons, quand ça vient d'un inconnu, on n'accepte pas !
-